kesakatusatasuku

DNA-PIIRI

Seuraava kokoontuminen ma 1.10. klo 18 Mikonkatu 20 (Porin seudun työttömien toimitila, sisäänkäynti sisäpihalta kulmaovesta)

Oletko kiinnostunut geneettisestä sukututkimuksesta? Tarvitsetko apua testin tilaamisessa tai testitulosten tulkinnassa? Pohdimme näitä asioita yhdessä.

VIERAILU SATAKUNNAN MUSEOON

Ti 25.9. klo 17-18 mahdollisuus osallistua opastettuun vierailuun Satakunnan museon Elon merkkejä-näyttelyyn, opastuksen teemana on Tärpit eli Satakunnan ja Porin historian sekä museon näyttelyn tavallisuudet ja erikoisuudet. Hinta 5€ opastukselta/osanottaja ja lisäksi sisäänpääsymaksu: eläkeläiset, opiskelijat, työttömät 3,5€, ryhmälippu 5€/hlö, museokortilla ja Satakunnan museon ystävät ry:n jäsenet eivät maksa sisäänpääsymaksua. Maksut maksetaan museolla. Mukaan mahtuu 25 henkilöä ja ilmoittautumiset Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai                          040 5493945/Marja (miel. viestillä tai soitto illalla).

SUKUTUTKIMUSPALVELUT NETISSÄ -KURSSI PORISSA

La 12.1.2019 klo 9.30 - 15.00 sukututkija Juha Vuorela kouluttaa. Paikka ilmoitetaan myöhemmin. Kurssimaksu 19€ jäseniltä ja muilta 24€ (sis. opetuksen lisäksi kahvin ja sämpylän, hedelmää).

Koulutuspäivän aikana tutustutaan sellaisiin internetin sukututkimuspalveluihin kuin Geni, MyHeritage, Ancestry ja FamilySearch. Kouluksessa perehdytään niiden käyttöön ja käydään läpi seikkoja, jotka sukututkijan on syytä ottaa huomioon niihin tietoja syöttäessään. Erityisesti huomioidaan tietosuoja ja lähteiden merkintä. Kurssi antaa valmiudet lähteä itse käyttämään näitä suosittuja palveluja.

Ilmoittautumiset maksamalla kurssimaksu seuran tilille FI 48 5700 0244 9094 63.